همشهری آنلاین: روسیه اعلام کرد قصد دارد در زمانی که قطعنامه احتمالی علیه برنامه هسته‌ای ایران تصویب شود، بیانیه ویژه‌ای را صادر کند که خواستار اجتناب از توسل به زور علیه تهران خواهد بود.

خبرگزاری آلمان از نیویورک گزارش داد، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل پس از مشاورات انجام گرفته در شورای امنیت سازمان ملل که پنجشنبه شب پایان یافت در مصاحبه‌ای با ریا نووستی و شبکه تلویزیونی «وستی» گفت: بدون این بیانیه ما از قطعنامه حمایت نخواهیم کرد.

دیپلمات‌های غربی تایید کردند که پنج عضو دایم شورای امنیت به همراه آلمان که پیش نویس قطعنامه‌ای را علیه ایران به این شورا ارایه داده‌اند، مشغول کار بر روی بیانیه مشترک دیگری پس از این قطعنامه هستند.

رای‌گیری در شورای امنیت احتمالا ظهر روز شنبه آغاز می‌شود. 24 ساعت پیش از این مراسم تدوین متن باید پایان یافته و ارایه شده باشد. این اتفاق هنوز تا پیش‌ازظهر روز جمعه (به وقت محلی) در نیویورک نیفتاده است.

قرار است در طول روز جمعه در نیویورک با کشورهای مخالفی همچون اندونزی و آفریقای جنوبی رایزنی‌هایی درباره قطعنامه انجام شود. گروه 1+5 درباره این قطعنامه در ماه ژانویه به توافق دست یافته بودند.

کد خبر 45482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز